כל מה שרציתם לדעת על לימודי שיווק דיגיטלי

לימודי שיווק דיגיטלי

אם אתם מחפשים כיוון מקצועי חדש או אפילו מתחילים את הקריירה, שווה לשקול את תחום השיווק הדיגיטלי. פעם, התחום הזה היה נישה בתוך תחום השיווק. כיום, יש הסכמה רחבה שזהו התחום שנותן את הטון ברוב עולם השיווק. קמפיינים רבים נשענים על התחום הדיגיטלי ו'משלימים' עם אמצעי שיווק יותר מסורתיים. אבל איך ניגשים לתחום הזה? זו שאלה טובה. למעשה זהו תחום כל כך רחב עד שהוא כולל תחומים רבים ושונים מאד האחד מהשני. בואו נעבור עליהם וניתן לכל מי שמתלבט כיוון ראשוני:

השיווק הדיגיטלי הוא באמת עולם ומלואו. בואו נצלול ישר לכמה מהאפשרויות הבולטות:

קידום אתרים

זהו אחד המקצועות הבסיסיים בשיווק דיגיטלי. אפילו אם אתם לא מתעתדים להיות מקדמי אתרים, הבנה בסיסית בנושא תשרת אתכם בכל היתר. קידום אתרים כולל תחומים מעולמות שונים: שיפורים טכניים באתר האינטרנט; עבודה עם כלי תחקור שונים; ניתוח מגמות שוק והבנה עמוקה של התנהגות צרכנים. ללמוד קידום אתרים באופן מעמיק ניתן לעשות כיום בקורסים יעודיים או בעזרת מדריכים שונים. מומלץ ביותר להתנסות בקידום מעשי אפילו על אתרים שלכם. עוד דרך טובה להכיר את התחום ולרכוש ניסיון מהשטח היא לעבוד אצל אחת מחברות קידום האתרים המובילות.

חשוב לציין כי SEO נחשב לאפיק שיווק משתלם בעבור בעלי עסקים, ולו כי מדובר בהשקעה לטווח ארוך. לכן, עסקים רבים מחפשים מקדמי אתרים איכותיים עבור העסק שלהם, בין אם יבחרו לגייס אותם כשכירים, בין אם פרילאנסרים, ובין אם יעדיפו לשכור את שירותיה של חברה בתחום. כך או כך, נדמה שמדובר במקצוע מבטיח לעשור הקרוב.

ניהול קהילות

זהו נושא שמתאים לכל מי שמרגיש שהוא חיה חברתית שחייב להיות במגע עם הרבה אנשים. ניהול קהילות יכול להיות ניהול קבוצות בפייסבוק כמובן או אפילו קהילות וואטסאפ או טלגרם. עקרונות העבודה כאן הם לעניין ולמשוך אנשים תוך כדי ביצוע של פעולת שיווק. בשביל זה תצטרכו להבין איך לייצר תוכן מעולה, איך לכתוב שיווקית וגם כיצד לנהל אנשים אחרים וזמן.

שיווק דיגיטלי

שיווק ברשתות חברתיות

זהו נושא שמשיק כמובן לניהול קהילות אבל הוא מאד שונה ממנו. השיווק ברשתות החברתיות הוא מקצוע שמשלב יכולת להבין קבוצות אנשים מצד אחד ולעשות תחשיבים עסקיים מהצד השני. השיווק ברשתות דורש הפעלה של אנשי מקצוע כמו כותבים, גרפיקאים או אנימטורים. זהו תהליך שיכול להיות לא זול וחייב להביא תוצאות עסקיות. ניהול של קמפיין ממומן בפייסבוק יכול להגיע בקלות לעשרות אלפי שקלים בחודש. זה מוביל אותנו למקצוע הבא:

מנהל קידום ממומן

זהו תחום שדורש הרבה התמקצעות ויכולת אנליטית לצד יצירתיות ותכנון. קמפיין ממומן בגוגל על נושאים תחרותיים הוא עניין של הרבה כסף. התוצאות של כל ליד בקמפיין ממומן יכולות להיות רווח של רק כמה אחוזים על ההשקעה בשיווק וזה מצריך המון מיומנות, קור רוח ועצבים של ברזל.

ישנם עוד תחומים נוספים כמובן כגון יצירת סרטונים או מכירות ישירות און ליין ואלו מתחדשים עם הזמן. הסוד הוא להיות מעודכן כל הזמן ולנסות להבין מה יהיה הדבר הבא, אפילו כאשר מה שאנחנו עושים כרגע עדיין רווחי.

נגישות
גלילה לראש העמוד