ניהול משאבי אנוש: כך תעשו זאת נכון

אם אתם אנשים קשובים, יצירתיים, בעלי ראש פתוח וכאלה שמבינים את הצרכים של האנשים מסביבכם – ייתכן ואתם בנויים לתפקיד יוקרתי ומבוקש כמו ניהול משאבי אנוש הדרוש כמעט בכל עסק חברה או ארגון.

כיום, בכל חברה עסק או ארגון ניהול המשאב האנושי הינה במעלה הראשונה שכן האנשים הם אלה אשר הופכים את הארגון לפרודוקטיבי ובלעדיהם הארגון העסק או החברה לא יוכלו להתקיים.

אם אתם מרגישים כי ניהול משאבי אנוש מתאים לכם ולאופייכם המסור והאחראי, חשוב שתוכלו להיעזר בכמה טיפים שיהפכו אתכם למנהל משאבי אנוש מושלם, או לפחות למועמדים ראויים לתפקיד.

 

אז כיצד מתנהלים?

היו קשובים

חשוב שבמהלך התפקיד תהיו קשובים תוך שאתם מבינים כי כל עובד הוא עולם ומלואו והוא אינו סתם מספר סידורי במערכת הגדולה. עובדים מרוצים וכאלה שמשובצים לתפקידים הנכונים או מועברים לתפקידים שמוציאים מהם את המיטב: הם כאלה אשר יועילו רבות לארגון, מה שירשם בסופו של דבר גם כהצלחה שלכם.

נהלו תקשורת בצורה נכונה

חשוב לצאת לקורס בתקשורת בינאישית ולעבוד על מיומנויות התקשורת שלכם. בארגונים רבים קיימים לעיתים רבות קונפליקטים, מתיחות ויחסי כוחות, ולכן מנהל משאבי אנוש עליו להיות עסוק בשיפור המערכת ולא לעסוק במשחקי אגו או משחקי כוחות. בשל כל אלה חשוב שרמת התקשורת שלכם תהיה טובה וכזאת שמשרה אווירה של נוחות ולא של לוחמנות.

שמרו על מדיניות דלת פתוחה

בחרו במדיניות שבה כל עובד יכול לפנות אליכם ללא צורך באישורים ממנהליו הישירים. מדיניות של 'דלת פתוחה' אשר בה העובד מגיע אליכם ושוטח את טענותיו: תטיב עמכם, עם היחס של העובדים אליכם וכמובן עם הארגון.

ניהול משאבי אנוש

למדו מטעויות

 זה נכון, אף אחד לא מושלם, וכולנו עושים טעויות בעיקר בניהול משאבי אנוש וניהול אנשים. בשל כך חשוב ללמוד מטעויות ולנסות לאבחן אנשים טוב יותר. אם היה לכם מקרה שבו ויתרתם על עובד שלאחר מכן הצליח ובגדול! חשוב שתדעו מה גרם לכם לפטר את העובד או לא לשכור אותו ולהבין כיצד תוכלו בכל זאת לזהות כישרון כאשר הוא מופיע מולכם.

דעו מה קורה בשטח

חשוב לצאת מהמשרד לעיתים תכופות יותר ולהבין מה מצב הארגון ומה מצב העובדים בשטח. ניהול משאבי אנוש חייב להיעשות על ידי אדם המחובר לאנשים ואינו מנותק מהעובדים במשרדו הסגור.

עבדו על הכריזמה שלכם

מנהל משאבי אנוש עליו להיות כריזמטי שכן הוא מופיע רבות בפני קהל ובפני מועמדים פוטנציאליים לעבודה. בשל כך חשוב לעבוד על כישורי המנהיגות שלכם, על הכריזמה  האישית ועל עבודה מול קהל, בין אם לבד בבית לבין אם בסדנא העוסקת בתחום.

היו יצירתיים

בצעו החלטות יצירתיות בנוגע לעובדים. נסו לזהות כישורים של עובדים הקיימים ולהפוך את מקום העבודה לפרודוקטיבי יותר ומצליח באמצעות השמת עובדים בצורה נכונה, אך גם יצירתית. שימו לב כי לעיתים פתרון בעיות דורש חשיבה מעט אחרת ולכן חשוב להיות יצירתיים וחדשניים בגישתכם מול העובדים.

נהלו את הזמנים שלכם בחכמה

חשוב לא להישאב לעבודה סיזיפית וכזאת שתגזול מכם זמן רב, ונסו להציל סמכויות בכל הנוגע לניהול המשאב האנושי בחברה. הפכו את סביבת העבודה שלכם לאפקטיבית יותר על ידי מערכות לניהול זמן, ובחרו אנשים טובים שיוכלו לסייע לכם בעבודתכם.

אל תפילו על אחרים את העבודה שלכם, אלא נסו לבדוק כיצד תוכלו לחלק אותה בצורה אשר בה יהיה לכם קל יותר להתמודד עם שלל מקרים של עובדים, תוך קבלת סיוע ממנהלי מחלקות בפתרון בעיות.

 עשו את כל אלה ותוכלו להיות מנהלי משאבי אנוש מעולים!

נגישות
גלילה לראש העמוד