סטודנטים פתחו סטארטאפ שליחויות חדש: mydelivery.co.il

סטארטאפ שליחויות

תחום השליחויות לא נח על שמריו. לכאורה, מדובר בתחום שגרתי ולא מורכב, בו אין מקום להפתעות. מאידך, זה הוא תחום תחרותי מאוד. יותר מכך – באופן מפתיע, גם זה אחד התחומים ש"צועדים עם הזמן" ומתפתחים טכנולוגית. אלה כמה נקודות מעניינות, על השינויים שרואים בו:

mydelivery

עולם המשלוחים נהיה קל יותר לאחרונה, בזכות אתר חדש שנקרא mydelivery. האתר מציג פורמט חדש לחברת שליחויות עם פתרון מהיר, גמיש ומקצועי. הרעיון לכך, כמו במקרים רבים, הגיע בעקבות צורך. צורך שחיפש פתרון. מה עושים עם מוצר שמוכן אצל היצרן, ביישוב ליד אריאל ושצריך להגיע במהירות לשדרות? מזמינים חברת שליחויות כמובן. פשוט, לא? אלא שהסתבר שלא כל כך: חברה אחת לא עובדת בדרום. חברה נוספת, לא זמינה למשלוח מיידי (אלא רק "בעוד שלושה ימים") והשלישית עובדת רק עם חברות ולא עם לקוחות מזדמנים. את הפתרון, ניתן כיום למצוא בכתובת mydelivery.co.il

קניות ברשת

אין ספק, כי אחת המגמות הבולטות ביותר בשנים האחרונות ברשת האינטרנט, היא הרכישה מחנויות מקוונות, והיא ללא ספק מאפיינת סטודנטים רבים, ולו בשל הנוחות שבהזמנה אונליין. חנויות אלה, נגישות מכל העולם. כאשר משלבים בכך גם שירותי שליחויות מסוגים שונים, מתקבל ממש "קניון" בינלאומי ענק, בו ניתן למצוא (כמעט) הכל. שני גורמי שליחויות בולטים במיוחד בתחום זה: חברות שליחויות בינלאומיות (עבור חנויות שלא בארץ) וחברות שליחויות מקומיות (או סניפים מקומיים של חברות בינלאומיות). שוק מפותח ואיכותי בתחום השליחויות, מעודד אנשים לרכוש ברשת. זאת, מאחר שעלות המשלוח, מהירותו ואיכותו, הם בהחלט גורמים משמעותיים בתהליך הרכישה. במקביל, שוק המכירות באינטרנט מרחיב את הצורך בשליחויות ומעודד מתחרות חדשות להופיע וחברות קיימות להתרחב.

קניות ברשת

משלוחים "חברתיים"

עוד מגמה חדשה שבולטת בתחום המשלוחים, היא משלוחים "חברתיים". מדובר במתן אפשרות לאנשים להשלים הכנסה, באמצעות עבודה זמנית וגמישה במשלוחים. בין השאר, בולטת בתחום זה חברת Gett הידועה. שיטה זו, מרחיבה את האפשרויות בתחום המשלוחים ובכלל, נראה שריבוי אפשרויות הוא גורם בולט מאוד בנושא זה כיום. בגישה זו, אנשים בעלי רכב יכולים לקבל עבודות שליחות מזדמנות, בהתאם למיקומם. השליח הקרוב ביותר שפנוי ייבחר וכך המשלוח יתבצע במהירות המרבית.

דואר ישראל

דו"ח מבקר המדינה על דואר ישראל בתחילת 2019, לא היה מלבב. מהצבי – סמלו הידוע של דואר ישראל, נראה שנשאר פעמים רבות לא יותר מצב. ניתן לומר, שדואר ישראל עובר כל הזמן שינויים וזה כנראה טוב, אבל בשורה התחתונה, הוא עדיין לא מציג תחליף של ממש, לחברות שליחויות נוספות. זאת, למרות שיש לו גם שירות דואר שליחים ולמרות שהוא גוף וותיק וגדול במיוחד.

לסיכום

כפי שראינו, תחום השליחויות הוא שוק דינאמי ותוסס, בו יש בהחלט לא מעט שינויים. התחרות העזה בו, מבטיחה שלפחות חלק מהשינויים יהיו לטובת הלקוחות.

נגישות
גלילה לראש העמוד