לימודי שמאות מקרקעין: מכללת פסגות מציעה את הטופ בתחום

בשנים האחרונות תחום שמאות המקרקעין הפך לנפוץ מאד, במיוחד בקרב אלה שמבקשים לעשות הסבה מקצועית. במאמר הבא נסביר מה זה שמאות מקרקעין, מה חשוב לדעת לפני שנרשמים ללימודים ומה אפשרויות התעסוקה בתחום.

מה זה שמאות מקרקעין?

לפני הכל חשוב לציין שיש פרטים שחשוב להכיר לפני שנרשמים ללימודים, בהמשך המאמר נעמוד על כולם. בכל אופן, שמאי מקרקעין הוא אדם שתפקידו להעריך את השווי של הדירה שלכם, בין אם מדובר בבית שאתם מעוניינים למכור או כזה שאתם דווקא רוצים לרכוש. תפקידו של שמאי המקרקעין הוא לחקור את הנכס עצמו, ללמוד אותו מכל הצדדים ולספק הערה ממדויקת ככל שניתן על הערך של הנכס.

לאחר ששמאי המקרקעין ילמד את הנכס שלכם הוא יפיק עבורכם דוח שמפרט את כל הממצאים שהוא הסיק לגביו, דוח בעל אופי משפטי שגם קביל כמובן בבית משפט. בהמשך הדרך אתם, בתור רוכשים למשל, תוכלו לעשות משא ומתן מול המוכרים ולרכוש את הבית במחיר זול יותר. אגב, גם לבנק יש שמאי מקרקעין משלו שמגיע לנכס שאתם מבקשים למכור ומעריך את השווי האמיתי שלו.

מה חשוב לדעת לפני שנרשמים ללימודים?

לפני שאתם נרשמים ללימודים אתם צריכים לבדוק עם עצמכם שאתם אכן מתאימים. באופן כללי נוכל לומר שהקורס הזה מתאים במיוחד עבור מי שיש לו תואר ראשון או שני ומעוניין לעשות הסבה מקצועית לתחום שמאות המקרקעין. תוכלו ללמוד את התחום הזה במקביל לעבודה שלכם, במיוחד אם אתם עושים קורס מקוון או קורס ערב, זה ממש לא יפגע לכם בשגרת העבודה.

כמו כן, עליכם לוודא שאתם עומדים בכל תנאי הקבלה:  מעל גיל 23 (בבחינות הסופיות)  ,אי רישום פלילי, התמחות אצל שמאי מקרקעין מוסמך, עמידה בהצלחה בבחינות מועצת השמאים, תואר ראשון אשר מוכר על ידי המל”ג, סטודנט הנמצא לקראת תחילת לימודים לתואר ראשון. לפני שאתם נרשמים לקורס אנחנו ממליצים לכם להתייעץ עם המכללה על תנאי הקבלה הספציפיים שלה.

 

 

מה אפשרויות התעסוקה בתחום?

האמת היא שאפשרויות התעסוקה בתחום הן מאד מגוונות ואם אתם רוצים להיכנס לתחום שיאפשר לכם ליהנות מעצמאות כלכלית, זה התחום עבורכם. בין השאר, תוכלו לעבוד (גם כסטודנטים לעיתים) בסוכנות נדלן, משרדי תיווך שונים, חברות ביטוח, בנקים, משרדים ממשלתיים, מתן חוות דעת לבתי משפט ועוד. תוכלו כמובן לבחור האם אתם עוסקים בתחום בתור עצמאיים או שכירים, כל הדלתות פתוחות בפניכם.

באופן כללי, אתם תצטרכו במסגרת התפקיד להעריך שווי של קרקעות שונות וגם נכסים שנפגעו, הופקעו או למשל נגנבו מאנשים שהם בעלי הקרקע. כך אתם תסייעו לחברת הביטוח להבין מה גובה הפיצוי שעליה לשלם למבוטח ועוד. כפי שאתם מבינים, לא משנה באיזו אפשרות תעסוקה תבחרו, שמאי מקרקעין הוא דמות חשובה מאד שקובעת את הדברים בשטח ועוזרת ללקוחות שלה בכל הקשור למכירה ורכישה של קרקעות ונכסים.

כמה זמן לוקח הקורס וההכשרה?

המסלול ללימודי שמאות מקרקעין אורך כשנתיים, כאשר הלימודים עצמם מתקיימים פעמיים בשבוע בשעות הערב. תוכלו כמובן למצוא מסלול שמתקיים לאורך כל שעות היממה באופן מקוון, מה שיותר נוח עבורכם. הלימודים עצמם הם מאתגרים מאד, מעניינים ובמהלכם תוכלו להתמקצע במגוון רחב של תחומים, בין השאר מיסוי מקרקעין, ניתוח דוחות, חשבונאות, יסודות המימון, תכנון ובניה ועוד.

לסיכום, אם אתם רוצים להיכנס לתחום מעניין מאד ולא פחות חשוב מזה, תחום שיעניק לכם אפשרויות תעסוקה מגוונות בהמשך החיים, אתם צריכים ללמוד את תחום שמאות המקרקעין.

נגישות
גלילה לראש העמוד