קורס הנהלת חשבונות 1+2 ו-3: מה זה אומר ומה ההבדלים ביניהם?

מנהל החשובות חשוב מאד בכל ארגון שהוא יעבוד בו. בתוך כך, נולד כמובן הצורך ללימודים מקצועיים של התחום. במאמר הבא נסביר מה זה קורס הנהלת חשבונות 1+2, מה ההבדל בינו ובין קורס הנהלת חשבונות 3 ומה לומדים בהם.

הנהלת חשבונות על רגל אחת

הנהלת חשבונות הוא תחום חשוב מאד ותחת מנהל החשבונות יש אחריות מאד כבדה על הכתפיים. מנהל החשבונות אחראי על כל התחום של ההתנהלות הכספית בחברה, הוא זה שאחראי לבצע את החישובים השונים בכל הקשור למשכורות של העובדים, ניהול תלוי השכר, יישום החוק בכל הקשור להתנהלות הכספית של החברה ועוד. זו בדיוק הסיבה שצריך ללמוד את התחום הזה בצורה מקצועית. באתר חננה תוכלו למצוא מידע על קורס הנהלת חשבונות 1+2, נדבר מיד על הקורס הזה ועל ההבדל בינו ובין קורס הנהלת חשבונות 3.

מה זה קורס הנהלת חשבונות סוג 1+2?

קורס הנהלת חשבונות 1+2 הוא למעשה קורס הבסיס שיעניק לכם את הכלים הבסיסיים שאתם צריכים על מנת להיכנס לתחום ולעסוק בו. למעשה, קורס הנהלת חשבונות 1+2 מהווים את תנאי הקבלה לקורס הנהלת חשבונות 3. מטרת הקורס הזה היא להניק למנהלי חשבונות זוטרים את הכלים לסייע למנהלי חשבונות בכירים בארגון גדול, או להיות מנהלי חשבונות בעצמם בארגון קטן.

אם אתם רוצים להתקבל לקורס הנהלת חשבונות 1+2 אתם צריכים 12 שנות לימוד ובנוסף לעבור ועדת קבלה מטעם המוסד שבו אתם רוצים ללמוד את התחום. אם למדתם קורס הנהלת חשבונות 1+2 ועמדתם בכל הדרישות של הקורס, אתם תקבלו תעודה מטעם המוסד שבו עשיתם את הקורס וכמובן להתקדם לקורס הנהלת חשבונות 3, שעליו נדבר מיד.

 

 

מה זה קורס הנהלת חשבונות 3?

קורס הנהלת חשבונות 3 הוא קורס קצר וממוקד הרבה יותר והוא מיועד למנהלי חשבונות בכירים. ברוב המקרים, מדובר במנהלים שתחתם יש מנהלי חשבונות זוטרים שמסייעים להם לנהל את התחום בחברה. כאן מנהל החשבונות יקבל את כל הכלים להתמודד עם האתגרים הגדולים של המקצוע הזה. הלימודים עצמם הם מעשירים מאד ומקיפים את כל התחומים והמיומנויות המקצועיות שמנהל חשבונות בכיר צריך על מנת להוביל את החברה שבה הוא עובד. אם אתם רוצים להיות מנהלי חשבונות בכירים בחברה אתם חייבים לעבור קורס הנהלת חשבונות 3, הקורס הבסיסי פשוט לא יספיק לכם.

כמה זמן נמשכים הקורסים?

הלימודים בקורס הנהלת חשובות 1+2 הם לימודים ארוכים מאד. ברוב המקרים הלימודים יימשכו מעל 300 שעות לימוד, זו בדיוק הסיבה שבגינה חלק מהמוסדות משלבים את הקורס גם כחלק מלימודי ערב. יש גם מכללות שמציעות את הקורס גם בימי שישי, כך שהוא יתאים מבחינת השעות לכולם, גם לכאלה שעובדים כבר בעבודה במשמרות או במשרה מלאה.

לעומת זאת, קורס הנהלת חשבונות 3 כפי שציינו, הוא קורס קצר הרבה יותר. ברוב המקרים הוא יימשך כמחצית משעות הלימוד של קורס הנהלת חשבונות 1+2 מכיוון שהוא תמציתי יותר. יחד עם זאת, אין זה אומר שמדובר בקורס קל יותר, כי כפי שציינו הוא מיועד להכשיר מנהלי חשובות בכירים מאד.

לסיכום

אין ספק שתחום הנהלת החשבונות הוא תחום בעל חשיבות יוצאת דופן, לא משנה באיזו חברה תעבדו. תמיד תוכלו להחליט שאתם רוצים להיות מנהלי חשבונות ולעשות קורס הנהלת חשבונות 1+2, אך אם תרצו להיות מנהלי חשבונות בכירים תצטרכו להתקדם לקורס הנהלת חשבונות 3.

נגישות
גלילה לראש העמוד