מדריך לסטודנטים יזמים – שירותי ענן שתצטרכו לעסק החדש

שירותי ענן

האם אתם סטודנטים ומתכוונים להקים עסק חדש? חשוב מאוד שיהיה לכם ידע בסיסי ויותר, בכול הנוגע לשירותי ענן. מה חשיבותו של ידע כזה? מדוע הוא משמעותי במיוחד ליזמים מסוגכם? אילו שירותי ענן סביר שתצטרכו בפועל? וכמה זה יעלה לכם?

חשיבות הידע

כידוע, ידע הוא כוח. ידע על שירותי ענן, יחסוך לכם משאבים יקרים, שבתור סטודנטים בוודאי אין לכם הרבה מהם. בעיקר כסף וזמן. לשם ההמחשה: ביצוע גיבויים הוא חשוב מאוד, מאחר שחלק ניכר מרעיונותיכם והפעילות שלכם, יתבצע בוודאי בצורה ממוחשבת. שכירת שירות גיבוי עסק בענן של חברת GNS (לדוגמה), תספק לכם פתרון מהיר, יסודי, פשוט ומשתלם לנושא זה. מאחר שליזמים יש אינספור דברים שבהם הם צריכים לעסוק, כול מה שניתן להוריד מהשולחן בצורה כזו או אחרת, מסייע לפשט עניינים ולהתמקד בעיקר.

השיקולים הכספיים

מעצם טבעם, שירותי ענן יחסכו לכם כסף ויפשטו את ניהול העניינים הכספי. ראשית, מאחר שמדובר במודל של שכירה במקום רכישה. משמע – במקום הוצאות גדולות, חד פעמיות, מראש, אתם מבצעים הוצאות חודשיות קטנות. במקום לרכוש ולהתארגן עם ציוד מסוגים שונים, חומרה ותוכנה, אתם יכולים להתחיל להשתמש בשירותי הענן כמעט מיידית. במילים אחרות – להפיק מהם תועלת, במהירות גדולה. בעזרת שירותי ענן יהיה לכם קל יותר לתכנן קדימה מבחינה כספית ולהתמודד עם שינויים בתכניות ועם משברים.

תועלת הגמישות

תועלת נוספת של שירותי ענן, חשובה במיוחד עבור יזמים, היא הגמישות. יזמות עסקית, היא מעצם טבעה דבר אשר משתנה עם הזמן, הרבה יותר מעסק וותיק ויציב. שירותי ענן מאפשרים בקלות להתחיל לעבוד איתם, לשנות את אופן העבודה, לנסות שירותים שונים ואף לעבור מספק אחד לשני.

אילו שירותים תצטרכו

שירותי ענן מגיעים בשלוש קטגוריות ראשיות. ישנם שירותי PaaS (Platform as a Service) ושירותי IaaS ((Infrastructure as a Service. עם זאת, מעבר לשירותי תשתית כמו גיבוי שהזכרנו קודם, אחסון או שרתים מסוגים שונים, סביר שתשתמשו בעיקר בשירותים מסוג SaaS (או Software as a Service). מדובר על מעין מקבילות בענן, לתוכנות שמתקינים בדרך כלל על מחשב אישי או בשרת עסקי בתוך העסק. אלה כמה דוגמאות לכך:

תקשורת – מרכזיה בענן היא אמצעי לניהול מרוכז של התקשורת מול לקוחות, כולל תכונות מתקדמות כמו מענה וניתוב אוטומטי ללקוחות (IVR). ישנם גם כלי עזר שונים עבור תקשורת מאוחדת דרך האינטרנט וכלי ועידות וידאו.

הנהלת חשבונות – פישוט נושא הנהלת החשבונות, באמצעות שירותי הנהלת חשבונות באינטרנט.

ניהול קשרי לקוחות – ניהול כול הקשור בלקוחותיכם, באופן מתוחכם ורב אפשרויות, באמצעות שירות Customer relationship management (CRM).

עזרי ניהול שוטף – בין שירותי הענן, יזמים רבים עושים שימוש בעזרים לניהול מסוגים שונים. למשל ניהול זמן, ניהול פרויקטים או ניהול צוותים שעובדים במקומות שונים.

כלי עזר ייחודיים מתקדמים – בהתאם לאופי היוזמה העסקית שלכם, ייתכן וסביר שיידרשו עזרים מיוחדים מסוגים נוספים. זה יכול להיות למשל כלי תובנה עסקית (Business Intelligence).

אינטגרציה ואוטומציה – מדי פעם עולה הצורך לחבר מערכות מחשוב שונות ושירותי ענן שונים, באופן שאין לכם עבורו פתרון קל. עבור מצבים כאלה, ניתן להשתמש בשירות מתווך, דוגמת IFTTT או זאפייר (Zapier). שירותים אלה, מספקים דרך פשוטה, קלה, זולה ומהירה, לחבר מערכות.

לסיכום

שירותי ענן יסייעו לכם מאוד בעשיית הצעדים הראשונים, עם היוזמה העסקית החדשה שלכם. סביר, שגם בהמשך הדרך תשתמשו בהם בצורה נרחבת.

נגישות
גלילה לראש העמוד